Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen!
Pekka Ruokolainen
Brändin kirkastus on yksinkertainen ja helppo tapa kehittää yrityksen brändiä kilpailukeinona siten, että se motivoi omistajia, innostaa henkilöstöä ja auttaa potentiaalista asiakasta erottamaan yritys sen kilpailijoista.
Brändistä puhutaan yhä enemmän, mutta vielä ei tiedosteta riittävän hyvin, mitä se tarkoittaa ja vielä harvempi ymmärtää, miten siitä voi saada vahvan kilpailukeinon yhä kovenevassa kilpailussa.Kirja kertoo, kuinka yritys voi kehittää yritysbrändiään Brändin kirkastus -ohjelman avulla. Lisäksi se kertoo laajemmin brändistä, sen tarkoituksesta ja merkityksestä.
Brändin kirkastus -ajattelu perustuu siihen, että yrityksen brändi ei voi olla merkityksellinen asiakkaille ennen kuin se on sitä omalle porukalle. Brändin rakennus aloitetaan yrityksen sisältä, ja kun jokainen työntekijä tietää, mistä on kyse, vasta sitten on asiakkaiden vuoro. Helposti käyttöönotettava Brändin kirkastus -malli on tehty yrityksille, jotka haluavat nostaa koko toiminnan, kaikilla mittareilla mitattuna, seuraavalle tasolle, jossa brändi on asiakkaiden silmissä tunnettu ja vakuuttava tuotteiden tai palvelujen tarjoaja.
Brändin kirkastus -malli on kokonaisvaltainen ja käytännönläheinen tapa kehittää brändistä menestystekijä. Helposti lähestyttävän ja viihdyttävän teoriaosion lisäksi teos sisältää käytännöllisiä harjoituksia ja oivalluttavia esimerkkejä, joita voi käyttää apuna, kun yrityksen brändiä kehitetään pidemmällä tähtäimellä.
Teos sopii yrittäjille, toimitusjohtajille, markkinoinnista vastaaville sekä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijoille, joiden tehtävänä on jatkuvasti tutkia, mihin oma yrityskuva on kehittymässä ja miten muut kokevat yrityksen brändin. Lisäksi kirjasta hyötyvät niin aloittelijat, kuten opiskelijat, kuin kokeneemmat konkaritkin, tai ketkä tahansa, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista ja viestinnästä.
Kuuntele podcast aiheesta Pelastaako vahva brändi huonon tuotteen, Pekka Ruokolainen?