Riko lasi hätätilanteessa – Kriisiviestinnän pikaopas johtajalle
Katleena Kortesuo
Oppaan avulla opit viestimään kriisitilanteissa niin, että kriisi pienenee. Samalla opit ennaltaehkäisemään typerimpiä kriisejä.
Onko jotain pielessä? Laskeeko yrityksesi pörssikurssi pyllymäkeä? Konttaako puolueesi kannatus pohjamudissa? Äänestävätkö asiakkaat jaloillaan ja ovipumppu naukuu väärään suuntaan?
Riko lasi hätätilanteessa on kriisiviestinnän pikaopas, joka on tarkoitettu paineen alla työskentelevälle johtajalle. Oppaan avulla opit viestimään kriisitilanteissa niin, että kriisi pienenee. Samalla opit ennaltaehkäisemään typerimpiä kriisejä.
Kriisiviestintä on kokoelma metodeja, joilla takaat työrauhan organisaatiossasi myös kriisin aikana. Kriisiviestintä ei välttämättä poista kriisiä, mutta sen avulla saat vietyä sanomasi eteenpäin medialle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille.
Tolkullinen kriisiviestintä on elinehto mille tahansa organisaatiolle. Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei voisi pahentaa ryyppäämällä tai typerästi viestimällä.
Kirjan ohjeiden avulla saat vietyä sanomasi haluamallasi tavalla eteenpäin medialle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille.
Lue talous- ja tiedetoimittaja Tapio Sippoin arvio kirjasta Uutislähde-lehdestä (5.5.2020).